Terminator Salvation

| Címkék: film mozi john terminator connor salvation 61% | 2009.06.17. 13:54

T-600Notórius T4 utálóknak már első körben szeretném jelezni: a film nekem megérte a pénzt. Ebben a szellemben olvassatok tovább, kérlek benneteket. Látványban, akcióban azt kaptam amire számítottam. A történet is rendben volt, lehetett volna rosszabb is.

 

 

 

Dramaturgiai hiányosságai vannak a filmnek, melyek egyértelműen Cameron hiánya miatt adódhattak. Sajnos McG nem tudott kellőképpen megbirkózni a sztori kínálta mélységekkel, így néhol szétesik a cselekmény, kevésbé hangsúlyosak azok a részek, melyekben lehetett volna találni valamit.

A zenével is volt gondom. Kevés volt, nem volt mérvadó. Pedig a Terminator zenéje nálam az egyik alapmű. Nem mondom, felhangzott a régi zene egy rövid időre, de az új dallamok egyszerűen fel sem tűntek. Mintha nem is írt volna Danny Elfman soundtrack-et a filmnek.
 
 
Lássuk a főbb szereplőket. Bale nem volt különösebben jó/rossz, az utóbbi időben rá jár a rúd, nem sikerül domborítania a szerepeiben. De ebben sem Ő a ludas, hanem a forgatókönyv. Szerintem Ő hozta amit a szerep megkövetelt tőle. 
 
 
Marcus karaktere már bejött, és tetszett, hogy az Ő története majdnem végig egy nagy kérdőjel. Csak azt sajnáltam, hogy már az elején tudatták mindenkivel (vagyis erősen sejttették az egyszerűbb nézőkkel) hogy vele valami nincs rendben. Mekkora poén lett volna, ha az aknamezőn derült volna ki, hogy valami gubanc van a úriemberrel?
És akkor még nem is beszéltem az utóbbi idők legspoileresebb mozis trailer-jéről. Összeteszem a kezeimet és úgy kérdem: miért kellett egy ekkora rejtélyt már a trailer-ben lelőni??? 
 
 
A látvány nekem 5-ös, ezt vártam, erre számítottam. A közepén levő akció rendesen odab*szott, de a végén az 1-1 elleni harc sem volt olyan rossz. Csak hiányoltam valamit a T-800-assal kapcsolatosan. Konkrétan azt, amit az első két T film nyújtott: a félelmet, a rettegést nem tudta a film közvetíteni, amit ezen gépek iránt táplálhat egy ember illetve egy néző.
 
(Zárójelben jegyezném meg, hogy a minap véletlenül könyvesboltban jártam és belepillantottam a Salvation forgatókönyve alapján íródott Terminator könyvbe. Nos ebben a könyvben a végső 1-1 harc cyborgját végig T-600-nak említik az írók. Nem értem miért.)
 
 
 
Jó volt a kamerakezelés, rendben voltak az akciójelenetek, nem rángatták folyton a kamerát, és nem is vágták sz*rrá a jeleneteket - gondolok itt a film elején lévő helikopteres zuhanásra. Sam Worthington személyében akár új akciósztárt is üdvözölhetünk, hiszen a hamarosan moziba kerülő Titánok harcában illetve Cameron régóta készülő, és már most "világmegváltó/forradalmasító" mozijának, az Avatar-nak is Ő lesz a főszereplője.
 
 
Pár klisés megoldást lehetett volna hanyagolni, de ezt én elnézem McG-nek. Kemény fába vágta a fejszéjét, és nem volt egyszerű ekkora elvárásoknak megfelelni. Ezt talán Cameron-on kívül tényleg senki nem tudta volna úgy teljesíteni, ahogy a rajongók elvárták.
 
 
 
 
 
 Dr.Mozi értékelése:

 
Nekem ez a film rendben volt. Akciófilmre ültem be amely a Terminator univerzumban játszódik, és azt is kaptam. Nem mondom, hogy nem lehetett volna jobb film, de kövezzetek meg: én nagyon jól szórakoztam.
 
Sokan szidják a filmet, sokan sokfélét köpködnek rá, de én nem teszem, inkább várom a DVD megjelenést, hogy a sok remek részt újra megnézhessem még sokszor, illetve reménykedek, hogy McG -vagy legyen bárki más- a T5-re elvégzi a "hogyan teremtsünk a vásznon feszültséget" illetve a "dramaturgiai elemek kultfilmek folytatásához" tanfolyamokat. Bizakodom tehát.

 

Dr. Mozi a Terminator Salvation-re 61%-ot ad

 

A bejegyzés trackback címe:

https://drmozi.blog.hu/api/trackback/id/tr401203284

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pat bateman 2009.07.27. 09:24:41

bármennyire is csípem CB-t, a film béna... krómozott képek jók, a sztori gyenge, rengeteg a következetlenség, zene jellegtelen, a szinkron meg eleve ront az élvezet szintjén...
süti beállítások módosítása