Star Trek - a reboot

| Címkék: kritika film ismertető bemutató star movie sci fi reboot enterprise trek 70% | 2009.07.07. 10:54

star trekNem vagyok star trek rajongó. A sorozatokat egyáltalán nem követtem, 1-2 mozifilmet láttam. A sci-fi műfajt szeretem, ezért ültem be rá.  

 

Szívesen értékelném többre mint 70%, de valahogy mégsem engedik az ujjaim. Egy kellemes kis akció-sci-fi-t láttam, pont olyat mint a trailer sejtetett. De valamivel többre számítottam. Sosem jött be a star trek univerzum, nem tetszettek a ruhák, a karakterek, valahogy nem az én világom volt. De most a trailer-rel megvettek kilóra, gondoltam úgy is kevés sci-fi készül, hát beülök rá, talán még jól is fogok szórakozni.

enterprise

 

Hát a kedvencem most sem lett ez az univerzum, de, hogy jól szórakoztam a film alatt, az TÉNY. DE! Ott van az a DE. Ami azért van ott, mert néhol cikisnek éreztem a történéseket, a film vége felé elkezdett lanyhulni a figyelmem, a látványorgia, a kellemes/szituációs poénok, a sci-fi körítés már nem tudták feledtetni, hogy csupán egy klisés tinifilmet látok, az ilyenkor szokásos percek alatt lezajló karakterfejlődéssel és hirtelen ellenségekből barátokká váló összekacsintásokkal, melyektől már kiráz a hideg.

 

star trek

 

Tetszett a film eleje, pörgős volt, humoros, látványos, és érdekelt a folytatás. De aztán hamar átváltott a dolog valamiféle, a langyosnál hangyaf@sznyival melegebb nesquick-es tejbegrízbe, ami már kikezdte az ingerküszöbömet és rájöttem: azért ez NEKEM még mindig „CSAK EGY STAR TREK FILM”.

 

star trek

 

Kötekedhetnék még, de nem teszem, hiszen alapjában véve jól szórakoztam, csak kicsit többre számítottam. (mellesleg ha nincs Zachary „Sylar” Quinto, az egész cucc nem ért volna ennyit sem). Eric Bana a Romulán Nero szerepében nem igazán volt mérvadó, alig-alig volt szerepe, ami volt, az sem volt túl szignifikáns. Karl Urban-nak örültem, hogy láthattam, akárcsak Simon Pegg-nek. Kirk kapitány szerepére választott Chris Pine közömbös volt számomra, bármelyik amerikai pitében valszeg jól játszotta volna Stifler akármelyik másodunokatesóját, de az fix, hogy a való életben egy szaros gumicsónakot sem bíznék rá. Emiatt is nehezteltem kicsit a filmre, azzal együtt, hogy Kirk egyfolytában csajozós nagyarcoskodása nekem szimpatikus volt. De mint az Enterprise kapitánya??? Hát nem tudom. :)

 

A sztoriról röviden:


A film elején megismerhetjük James T. Kirk szüleit, amint egy heves összecsapás kapcsán megmentik egyetlen fiúkat a hajójuk közvetlen pusztulása előtt, akiből aztán kamasz korára nagy bajkeverő, lazacsávó válik, de végül csak kiköt a flottánál és pillanatok alatt az Enterprise fedélzetén bohóckodik. Eközben egy renegát Romulán bányász, Nero, sorra teszi semmivé hatalmas hajójával a lakott bolygókat azok teljes lakosságával együtt, mert bosszút akar állni kiírtott népén. Nem túl bonyolult sztori, de idő közben összekuszálják a szálakat kissé, hogy az agytekervényeinket is használni kelljen, ne csak a szemünket.

star trek crew

 

A film egyetlen súlyosabb melléfogásának a havas bolygón látható szörnyes pár percet értékelném. Minden idióta fordulatot, klisét és marhaságot felvonultatott Abrams abban az 5 percben, pedig tőle még lehet kellemes meglepetésekre számítani. Hát abban az 5 percben kellemetlenül mozgolódtam a székemben, de aztán szerencsére hamar vége lett a jelenetsornak.

old crew

 

Dr. Mozi értékelése:


J.J.Abrams úgy tűnik sikeresen élesztette újra a már halottnak hitt Star Trek univerzumot. Erős kezdés, és per pillanat nincs is igazi ellenfele a sorozatnak, hiszen Star Wars mozifilmre már (vagy még jópár évig) nem kell számítanunk, magabiztosan szárnyalhat az Enterprise az új sorozat következő részeiben. Azért remélem, a következő részekre kevesebb pitét és több gore-t láthatunk. :) Sci-fi rajongóknak minden esetre kötelező az új Star Trek!

  

 

Dr. Mozi szerint a Star Trek 70%-ot ér

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://drmozi.blog.hu/api/trackback/id/tr801209561

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Marvin the Paranoid Android 2011.11.18. 14:49:40

Teljesen egyetértek veled. Nem csak a lényegi meglátásoddal, hanem minden aprósággal. Ritka, ezért is írok most ide.

Mindezt azzal együtt, hogy én viszont ST fan vagyok. Kösz a cikket.
süti beállítások módosítása