Eden Lake

| Címkék: kritika film mozi vér movie thriller pszicho lake eden | 2009.07.02. 11:01

eden lakeEgyik jó barátom pozitívnak éppen nem mondható, de nagyon figyelemfelkeltő ajánlása miatt ültem le az Eden Lake elé, mert –a szavait idézve- nem tudott aludni utána két órát, és szídta magát, hogy miért este nézte meg. Na akkor ez kell nekem!

Elöljáróban annyit, hogy nekem kicsit csalódás volt a film, de csak azért, mert ilyen ajánlást kaptam hozzá. Ha nincs ajánlva a film, valószínűleg kisebb elvárásokkal ülök le elé és az értékelésem is jobb lett volna. Két féle filmet vártam, illetve lényegében hármat.

 

 

  • a.       ultra véreset és naturalistát, amit nézni sem bírok
  • b.      lelkileg gyötrőt, ami után élni nincs kedve az embernek
  • c.       mindkettőt együtt

 

eden lake

 

Nos ezekből leginkább egyik sem teljesült, számomra teljességgel középszerű alkotás az Eden Lake, igaz semmi esetre sem rossz. Műfaját tekintve talán a pszicho-horror/thriller a megfelelő besorolás, de sem a pszicho, sem a horror vonal nem túl erős, de nyomokban fellelhető.

 

 

De lássuk a sztorit:

Egy fiatal Angol párocska a hétvégére  vidékre mennek sátrazni az Eden tó partjára egy szál Land Roverrel a fenekük alatt és egy eljegyzési gyűrűvel a férfi zsebében. A tavacska a természet lágy ölén található, benn az erdő mélyén, egy kis falucskától pár kilométernyire. A parton sütkérezés édeni békéjét szinte azonnal gyanús események törik meg: egy kamasz gyerekcsapat és kutyájuk kezdi bicskanyitogató stílusban kóstolgatni a párocskát, majd ugyan ezen banda lesz felelős a történet katasztrófába/terrorba-fordulásáért is. Talán ennyit mondhatok a sztoriról különösebb spoilerek nélkül.

 

 

A film izgalmas, nem túl naturalisztikus és nem is túl lelkizős, szóval tényleg minden rendben volt a külsőségekkel. A történetvezetéssel illetve a realitásokkal (vagyis azok hiányával) volt a legnagyobb bajom. Számomra nem volt túl hihető, hogy egy ereje teljében levő érett férfi ennyire félne egy csapat kölyöktől. Igen, volt veszélyes elem a társaságban, nem is egy, de akkor is, 2 fejjel magasabb volt a férfi az összes gyerektől, és testi adottságai sem éppen Sebeők Jánosra hajaztak, szóval szerintem hiába a bicskák és a számbeli fölény, azért egy felnőtt fiatal férfi nem így reagál a filmben látottakra.

 

Továbbá szerintem a gyerekcsapat (mert nagy részük még tényleg 12 éves gyerek lehetett) sem éppen reálisan cselekedett illetve gondolkozott. Azt el tudom képzelni, sőt biztos vagyok benne, hogy ilyen mértékű agresszió már simán előjön hasonló korú gyerekeknél. DE! Azok a gyerekek nem holmi csendes kisváros jó sorban élő állampolgárainak gyerkőceiből kerülnek ki, akiknek szülei vidáman BBQ-znak a csinos kis kertjükben esténként, hanem általában a szociális létra legaljáról érkező, mondjuk javítóintézetet is megjárt és mondjuk kisebbségről tudom ezt a fajta viselkedést elképzelni. Márpedig a filmben tényleg jómódúnak tűnő –igaz egy IQ harcos, melós, akár még börtönt is megjárt szülő azért akadt- társaságból érkező gyerekek viselkedtek úgy mint a narkós, homeless senkik. És ez engem zavart, hiszen a film úgy tűnt, hogy a realitásokat szem előtt tartotta.

 

A szereplők rendben voltak, a főszereplő hölgy Kelly Reilly tényleg gyönyörű, és egy szavam sem lehet a játékára. A párját alakító Michael Fassbender (a 300-ban Ő játszotta Stelios-t) már nem volt olyan átütő, de sok gond az Ő játékával sem volt. A gyerekek játéka, főleg a bandavezért alakító Jack O’Connell is nagyon rendben volt, igazán gyűlöltem az általa alakított Brett-et, akárcsak a barátnőjét Paige-et (Finn Atkins). Mind a fényképezés, mind a rendezés, mind a dramaturgia működött, de semmi kiugrót nem éreztem egyikben sem.

 

Dr.Mozi értékelése:


Az Eden Lake számomra nem volt rémálom. Nem volt rossz a film, de a középszerű sztori és középszerű megvalósítás nem hagyott bennem mély nyomokat. Nem vagyok komolyabb horror rajongó, de a pszichológia thrillereket szeretem, így ezt is szerettem, de azért nem rengette meg a ház oldalát. Annak mindenesetre örültem, hogy nem a GORE-ral akartak hatást elérni a készítők, gyakorlatilag nem sok erősen véres jelenet volt a filmben (3 komolyabb jelenetre emlékszem). Hétköznap estére szerintem bőven jó kis film az Eden Lake. J

 

Dr. Mozi szerint az Eden Lake 65%-ot ér

 

A bejegyzés trackback címe:

https://drmozi.blog.hu/api/trackback/id/tr211221739

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása